25 februari

LÖN! Men inte mer än en tredjedel denna månad. Min långlånga ledighet tar fortfarande ut sin rätt i form av en ihålig plånbok. Men nästa månad kommer jag åter ha en full lön och då ska jag njuta av att köpa mig lite vårkläder minsann.

Inte nog med att det kom pengar idag, det kom fredag idag också, och jag är ledig i helgen. Underbart! Sitter på jobbet och inväntar avslut så jag kan rusa ner till tåget som ska ta mig mot ledigheten denna helg. Det kommer nog att bli mysigt. Nästa helg jobbar jag ju på lördagen så då blir det inte lika kul med fredag, det vet man ju. Men man får lov att njuta av de dagar man kan som är ingång mot en ledighet, oavsett om det är helg eller semester.

För visst längtar man lite till semestern nu. Ligga på en solvarm strand på den öländska kusten med en kall cider, en stor mjukglass och inte behöva bekymra sig om något. Veta att till kvällen väntar ett äventyr av dans. Veta att imorgon väntar mera mjukglass. Och veta att denna sommar, kommer jag att få spendera tre veckor med min älskling. Tre veckor i sommarsverige. Och tänker man på det, på det man har framför sig, då gör det ingenting att man får vänta lite nu. För jag har allt det där underbara framför mig, och inte bakom, det betyder att jag får längta.

Då var snart första rasten avklarad och jag går in på etapp nummer två av fyra av dagen. Kanske den jobbigaste etappen då det är den som närmar sig lunch... och sedan rullar det bara på.

Jag är en go och gla tjej på 20 vintrar som fått livet att snurra i behagligt mak. Som ler i stort sett varje dag. Som sover lika gott ensam som tillsammans. Som gärna lagar mat till någon annan men helst inte till sig själv. Som drömmer o msommar, som drömmer andra drömmar men som trivs bäst här och nu. Som har allt jag önskar och lite till. Men som önskar sig hela världen i sin ficka.

:)
/Justine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0