Så slutade veckan


Veckan avslutas med stortvätt.
Och dagen uppkrupen i soffan.

Denna helg har jag sluppit stressa, jag har hunnit med städning och tvättning, umgänge och njutning. Allt utan stress inombords. Kanske för att jag valt bort träning denna vecka till förmån för att hinna ikapp med annat vilket känns bra. Imorgon startar nämligen en sexdagars arbetsvecka. Men på sätt och vis är det ganska skönt för då vet jag att dagarna måste rulla på utan krusiduller. Vi närmar oss första advent med stormsteg, men innan dess skall en välförtjänt och efterlängtad lön in på kontot. Och när kommande vecka avslutats, klockan 22 på söndagen på arbetet, så är det inte alls länge kvar. Vecka 48, mina vänner, jobbar jag nämligen bara 3 dagar och det är också den veckan som innebär hemkomst för min sjöman.

Och som jag längtar! Det är helt otroligt. Två famnar ska bli en igen. Och snart är väntan över.

Måndag, Tisdag, Onsdag, Torsdag, Fredag, Lördag, Söndag, Måndag, Tisdag, Onsdag, Torsdag, Fredag, Lördag.
Ser ni? Bara en rad kvar. :)

/Justine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0