på jobbet och lysrören bländar


Sitter på jobbet. Skall sitta till 21 ikväll.
Efter en hektisk förmiddag med lunch på språng och dynsura skor då j ga klev in genom porten här så var det skönt att slå sig ner vid skrivbordet, med en kopp kaffe, inlindad i min jobbefilt. Jag har numera blivit känd som "hon som alltid går klädd i filt och fryser". Men jag trivs. Jag kan inte rå för at tdet är kallt här och vad ska man göra när tjocktröjan inte hjälper? Klart värd investering.

Så nu sitter jag här och kurar tillsammans med ett smått antal andra flitiga kollegor. Lysrören har bländat på bra idag så det var skönt nu när klockan blev efter 18 och man äntligen fick släcka ner till "mysbelysningen". det känns på något vis mycket lättare att uthärda kvällen med dämpad belysning.

Dagens tummen upp idag blev dessutom att godisautomaten först vägrade ge mig min maltesers påse, så den fastnade. men pengarna gick att returnera, så vid andra försöket så fick jag TVÅ! påsar. Det vill säga två till priset av en. Ingen är gladare än jag. :P Mycket lätt att få lycklig är jag.

Har fått sms från min ängel idag. De har haft en välförtjänt ledighet under dagen och jag fick tillfälle att njuta av ett par mysiga sms. Ett kommunikationssätt som inte varit tillgängligt för oss under mycket lång tid. Det känns skönt att de kommit en bit på vägen och jag oroar mig inte så mycket för den bit som är kvar. Jag kör mitt race under tiden helt enkelt. Och jag har en hel del för mig, så varför klaga.

Denna tid med ensamansvar kommer inte att komma tillbaka, så jag känner inte att det är värt att beklaga mig. Det har jag dessutom gjort i sådana mängder att jag börjar bli smått trött på mig själv.

Nu ska jag återgå till min arbetsamma vardag. Imorgon är det tidig uppstigning så jag börjar tidigt istället för sent. Men jag klagar inte, det är skönt med variation.

Snart så kommer julen, snart är julen här, lite mörk och kulen men ändå så kär.

/Justine

Kommentarer
Postat av: Hanna

Skönt att se att Justine fyller bloggen med vackra, förväntansfulla och längtande ord, och de alltid så trygga vardagsobservationerna :)



Stor kram!

2010-11-24 @ 14:48:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0