om än

om än en liten,
men blott en stund.
Kvar.

Idag vaknade jag med julmusik på hjärnan. Jag stäckte på mig i sängen och tittade ut genom fönstret på snön som lagt sig tillrätta. Jag tänkte, idag blir nog en bra dag.

Imorgon är det den första december. En dag jag brukar längta efter varje år. Och i år är faktiskt inget undantag.
Naturligtvis längtar jag än mer till den femte december. Men den första är den som sätter pränt för julkänslan, är den som tillför barnaglädjen och lussebakskratten. Julkalender. En på tv och en med luckor i sovrummet. Ett underbart inslag i den annars bistra vintriga vardagen.

Men snart blir min vardag annorlunda igen. En gemensam vardag står högst på önskelistan i år. Och jag förväntar mig att få den i förskott.

Förväntar.
Väntar.
Längtar.
Fjantar.

Mot nya äventyr
/Justine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0