Njutning


Jag har njutit, av en smärre, men ack så skön sovmorgon.
Jag har druckit värmande te, lyssnat på värmande musik och tagit de sista bitarna av favoritchokladen.
Jag har sträckt ut mig under täcket, lyssnat på fåglarnas morgonbön och tagit livet med lite ro.

Jag räknar inte dagar idag. Jag njuter av tillvaron. Jag lever i nuet. Och låter nuet få vara precis så bra som det faktiskt är.

Snart ska jag gå, ta min dagliga morgonpromenad mot jobbet, i mina nya vinterstövlar.
Jag ska andas julkalenderluften som förts in av havet, doften av förväntan, av längtan, av jul, och en nystart att aldrig glömma.

Så startade dagen.
Nu är den här.

/Justine

Kommentarer
Postat av: Tina

Det lät underbart Jenny. Hoppas det går bra med dem nya mysiga stövlarna! Ha en bra dag. Mamma

2010-11-17 @ 12:46:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0