Godmorgon Karlskrona!

Är det konstigt att blogga på mornarna? Det är inget jag kommer köra rutinmässigt mer än de gånger jag börjar senare på dagen. Börjar nämligen 10 och sluta 18.30 idag. Känns som en ganska hyfsad tid. Glad att jag inte kommer sluta 22 på ett tag, för det är fanimej ett jävla projekt, så kvällstrött som jag är.

Jag lånade lite pengar av mig själv (så generöst av mig) och bestämde mig för att slutföra ljusfaten igår.
Efter en extra titt in i vardagsrummet imorse så kunde jag konstatera att resultatet må se lite nybörjare ut men att det både känns "jag" och riktigt vårigt. Vi får väl se om jag kan lyckas få till ett gardinköp och lite annat trivsamt när min familj kommer ner och däribland mamma. Som ni alla vet så har ju mammor nästan alltid en inbyggd mekanism för inredning och sådant.

Tror nog att det blir att gå idag igen faktiskt. Behändigt att veta att man kan åka buss hem. För på kvällen är det fortfarande äckligt kallt och rått i luften. Men så länge solen är uppe är det mysigt och luktar vår. Så varför inte utnyttja detta faktumet till brädden? Jag bara undrar.

Eftersom min älskling undrade vilka tider jag jobbar och jag känner att den infon är för trist för att skrivas i ett personligt mail så kan ju världen få veta att ons-fre jobbar jag 8.30-17.00. Coop har jag inte hört av och har inte besvärat mig med att ringa. Det har varit så mycket annat att tänka på. Om ingen hör av sig till helgen så kanske jag måste slå en pling. Trots at det känns mycket lite lockande.

Just nu längtar jag efter den första riktiga lönen, så jag kan få lära mig hur mycket den räcker till och vad det kostar att leva på rikgit. Samt min dagstripp till Enköping/Täby. Dessa två infaller behändigt nog på samma dag. Så just nu står Torsdag nästa vecka som en första milstolpe i kalendern.

Tänkte lämna er nu till att vakna ifred och bege er ut i verkligheten där solen komemr hälsa er välkomna och drömmarna vägleda er när ni går på dem gator ni inte besökt tidigare.

Puss och kram
/Jenny

Kommentarer
Postat av: Hanna

Bloggerskan är tillbaka med stormsteg - det gillas :)

2010-03-16 @ 20:45:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0