Från ett café i Stockholm

Hittade Internet på ett café i Stockholm. Men det vette sjutton om det kommer räcka för att underhålla mig  i 3 timmar till.

Jag hatar storstan. Jag klarar inte av det, mår skitdåligt av att vara här och längar efter tåget, längtar efter Karlskrona, längtar, härifrån, hem.

Ingenting har jag köpt, trots att jag behövde. Ingenting har jag gjort utom att äta för att överleva dagen.

Intervjun var ju annars mycket intressant, men svår. Men jag hoppas, hoppas, att dem gillar mig. Får veta hur det gick om två veckor. Väntar med spänning.

Vill inte skriva mer nu. Vill inte sitta här längre. Vill bara in i tåget. Sluta mig in i en alldeles egen värld. och bara vara. Enda tills jag vaknar imorgon vid 5 snåret och får spendera de sista 2 timmarna på tåget innan jag åter är tillbaka i min vardag. Min vardag på egen hand. Hemma. På jobbet. Full normal tillvaro.

Ska nog köpa mig något mer dyrt att äta här på cafeet. Och kanske studera de stackars stockholmarna genom glasrutan.

Jag säger som en mycket duktig artist:
"Stockholm, stockholm, stockholm, stockholm, guds utvalda stad. Där en är ledsen, och nån blir mördad, och nån är bara glad. "

Over and out.
/Jenny


Kommentarer
Postat av: Hanna

Här väntas det också med spänning och jag ska hålla alla tummar och tår för dig vännen :)

2010-03-26 @ 19:24:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0