26 Januari 2010

9 dagar kvar tills jag fyller år! Haha!

De senaste veckorna har jag varit alldeles för mycket ensam, enligt min egen mening. Det är inte alltid roligt att ha en man i förvaret. Speciellt inte när man tvingas till ensamnätter för att de har så mycket att göra.

Däremot var helgen den bästa på väldigt väldigt länge! På fredagen blev det till att laga en härlig middag tillsammans och sedan prata ikapp den förlorade veckan. På lördagen hade vi bestämt oss för att åka till Kalmar och dansa till Zekes och Black Jack, samt äta på restaurang för att fira att jag nu fått jobb. Vi hade ofantlig tur och hittade en jättetrevlig restaurang i centrala Kalmar som hade after work priser, dvs halva priset på sina rätter. Riktigt riktigt god mat och otrolig service. Vi fick nämligen den briljanta idén att det hade varit mysigt att sova över i Kalmar och slippa köra hem på natten. Jag frågade krögaren om han kände till något och genast ringde han till First hotel  och bad de ordna ett rum till hans "vänner" för det pris han själv brukade få betala. Så vi fick ett dubbelrum med frukostbuffé för en ringa summa och hämtade ut nyckeln innan vi begav oss iväg till Sandras, där dansen snart skulle äga rum.

Det blev en riktig toppenkväll. Massor av folk och det var ett supertrevligt ställe, med både dansbana, kareokebar och riktig nattklubb. Allt under ett och samma tak. Trött i fötterna var man när man kröp ner under duntäcket för att somna tillsammans efter en oförglömlig kväll.

Efter en god frukost bar det av hemåt och på vägen stannade vi till vid det fantastiska Kalmar slott. Väl hemma avnjöt vi en film och en semla Vi kände oss grymt nöjda med helgen och somnade sött i vår nytvättade, nybäddade säng. Denna gång dock utan duntäcke.

Igår var jag på Friskis på kvällen och snackade med folk, sedan plockade jag upp Jonas hos Benny innan Måndagen var till enda.

Blir ensam inatt. Och mellan Fredag och Måndag. Tur att jobbet kommer ta upp tid sedan, för jag gillar inte ensamnätter. Älskar min ängel och hoppas att han inte jobbar ihjäl sig.

Middag med Linn ikväll. Funderar på att ta up träningen... eller vänta till nästa vecka.

Vi hörs
/Jenny

Kommentarer
Postat av: Hanna

Men du, låter som att ni haft en riktig kanonhelg, på hotell och med dans och allt :)

Massa kramar

2010-01-27 @ 16:08:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0