Toppen av ett isberg när det regnar

Rubriken stämmer inte mer in på verkligheten en det faktum att det regnat hela dagen. 
Badrummet är numera skinande rent. Det står en halväten kladdkaka i mitt kylskåp.
Bilen har rastats. Och längtan kvarstår.

Imorgon börjar en ny arbetssvecka. En vecka som kommer gå på rutin, precis som vilken vecka som helst.
Men det gör inte så mycket faktiskt. Alla veckor kan inte vara extraorinära. Vissa veckor måste bara få vara. Precis som dem är. Och förhoppningsvis håller det inre lugnet ner sig. Det där som kallas balans.

Ibland känner man nog efter lite för mycket. Söker lite för djupt. Och jag tror egentligen inte att det är särskilt hälsosamt. Bättre är det väl att bara vara. mår man illa så lär man ju bli varse det förr eller senare iallafall. Så varför varsla om det i förtid.

Frågar man mig idag så mår jag bra. För det är en alldeles vanlig dag och jag har varit ledig idag. Och lediga dagar är skönsköna dagar. Trots regn. Fast samtidigt regnar det lite i hjärtat också. Men det gör inte så mycket, för det brukar det göra. Men snart skiner solen igen, nu är det inte länge kvar, tills fukten torkar.

God kväll

/Justine


Kommentarer
Postat av: jennie

har du tagit körkort än? :O

2010-08-13 @ 20:37:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0