Dagen med stort S.

Idag är En dag för vila, en dag för städning, en dag för eftertanke. Och en allmänt ganska regnig dag.

Jag har på förmiddagen hunnit städa av hälften av städpunkterna från min lista. Den andra halvan blir det till att lösa på eftermiddagen. Utanför regnar det. Så där gick långpromenaden i stöpet. Slappsöndag då. Eller flitigsöndag. Det beror ju på hur man ser det, vem man frågar.

Jag tror det går hand i hand det där. Att ha rent omkring sig och ordning i sitt inre. För mår man inte bra så orkar man inte städa, ta tag i saker, rensa ut. Men har man en bra balans genom att både ägna tid och sitt inre, åt sitt yttre, och sin bostad. Då tror jag chansen för att uppnå ett behgaligt måbra ökar markant.

För övrigt vill jag skriva att jag nog inte är en särskilt lätt person att ha i sitt liv. Svårast är jag nog som partner. Men jag tror att jag blivit lite lättare med åren, med tiden, med kunskapen. Samtidigt som yttre påverkan har en enorm betydelse för hur man reagerar och hur man agerar mot sin andra hälft. Svåra yttre påverkan i dagsläget hindrar mig ju faktiskt inte från att ta vara på de starka inre banden.

Nu ska jaag återgå till dagen, till städningen, och funderingarna.
Men återkommer.

/Justine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0