Tillfälligt avbrott!

Mhm, då blev man inbjuden till att författa ett inlägg i min flickväns blogg. Så ni som varit vana vid perfekt författade inlägg med poetisk eftertanke och djup bered er på felstavningar och torr byrokratisk anda. "Skämt å sido", men skrivande har inte varit min specialité. Dock skall jag försöka bli av med "bloggoskulden".

Vad skall man då skriva?

Just nu cirkulerar det tankar i min skalle beträffande det faktum att jag blivit forcerad till inköp av ny dator. Den gamla bärbara gav upp igår då Microsoft försedde denne med en ack så viktig uppdatering, vilken senare ledde till en "totalkrasch". Någon vänlig själ måste hjälpa mig med påminnelse att undvika dessa obegripligt ovesäntliga uppdateringar som Vista tydligen behöver för att närma sig sin grav. (Försäljningsknep?)
Så glad i hågen och snart några tusenlappar fattigare beger man sig ut i Karlskrona solen och in i plastdoftande elaffärer för att leta upp säljaren med lite kompetens och en stor övertalningsförmåga.

Annars är livet på topp, har helg mitt i veckan och passar på att nyttja denna till att reta Jenny lite och ta del av hennes "arbetsjagar" vardag. Kanske till och med får möjlighet att kunna hjälpa till lite, även fast hon har högre sekretess på sina CV:n än vad våra "Restricted" dokument har på jobbet.

Eder / J Berg

Kommentarer
Postat av: Jenny

Fint älskling. <3

Det kan göra lite ont att tappa oskulden i bloggvärlden, så jag har bett mina läsare att ta det varsamt med dig.

Puss

2009-09-09 @ 16:12:06
Postat av: Hanna

Bra jobbat Jonas, inte illa för en nybörjare. Måste säga att ni skriver lite lika. Ja alltså, Jenny kanske har lite mer poetisk anda men just det här mer sakliga språket är lite likt.



Hoppas att du tar väl hand om henne, eller ja att ni tar väl hand om varandra. Men det verkar ju inte vara några problem :) snart kommer jag och utnyttjar min inbjudan att hälsa på!

2009-09-09 @ 17:47:25
Postat av: jennie

Håller faktiskt med Hanna, fast jag tycker ni skriver mycket lika!



Tills jag och Hanna kommer och våldgästar er, så får du pyssla om Jenny med lite choklad och lite färdiglagade middagar som väntar på en. Jaa du vet, sånt där som kvinnor vill ha!

Sköt om er :D

2009-09-12 @ 15:58:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0