Kort, konsist, klyftigt

Jag har lyckats ge mig själv:
styrka,
positivitet,
stabilitet,
målmedvetenhet,
nyfikenhet,
lycka
och mer där till

Allt bara genom lite kärleksfull vägledning,
och det faktum att jag är jag.


Att vara en enhet är inte att ge upp sin självständighet,
utan att bejaka sin frihet, tillsammans med någon annan.

Det måhända att jag sover med en kudde under armen, för att låtsas att du är där när jag somnat. Eller kurar i din morgonrock i soffan, för att känna lukten av din närhet bredvid mig. Och jag kan erkänna att jag lägger din post tillrätta vid din plats iköket varsamt, med ett leende, för att jag tror att du ska märka min kärleksfulla hand. Jag kan inte förneka att jag stannar till vid dina skor och blir påmind om dess ägare. Jag kan inte driva med det faktum att jag är bunden till dig, med kärleksförband runt mitt hjärta. Och dras och slits åt ditt håll, även när du inte är nära. Att jag saknar min andra hälft, för att det är vad du kommit att bli. Och älskar att se oss som vi. Visst är det jobbigt att du flackar och far. Har dina tider och har dina krav. Men det minsta jag kan göra är att underlätta din vardag, genom att finnas till, genom att vara jag. Genom att rätta till din post och hänga upp din morgonrock. I väntan på att ägaren ska återvända. I väntan på att du ska återkomma och ta hand om din plats, i ditt hem, i ditt liv, som du lämnat och som jag för tillfället fyller med mig själv. Men hälften förblir ofylld, men lika älskad oavsett vart du befinner sig.

Kärleksfull
/Jenny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0