Fylle-Orvars sång

Jag har skrivit en ganska rolig dikt som jag precis just nu valde att kalla för Fylle-Orvars sång.
Det finns inte en enda paralell till mitt eget liv, bara så ni är på det klara med det. Men den är ganska klockren.
Den går såhär: 

Utbytbar fasta och fyllesvin
Pokervisioner och Grendalin
Godisshottar och sockerlag
Sinnelag Sverige och drickan är svag

 Femton tjejer och män i slips
Röda mattor och raggningsips
Sorgliga flaskor och pilsner på burk
Verkningslösa groggar och en hotfull turk
Förvirrade blickar och tappad balans
Trasiga drömmar och borttappat sans

 Sveper en flaska och sveper ett glas
Sveper en flicka och som får hjärtat i kras
Tror på sann kärlek och längtan är stark
Glider fram över välkänd mark
Förståndiga samtal och nötter i korg
Tigga om samlag och tigga om sorg

 Famla och fumla med buller och bång
Enorma tuttar och fyllesång
Läppar som möts mellan skönhet och skata
Kläder som slängs och en fångst av en flata

 Skandalpåslag och djupa gropar
Ånger under mattan vi sopar
Skräcken är mäktig och trasig bravur
Uppgjord flyktfint som ingen vet hur

 Varför svek inte minnet och ”det borde vart som förr”
Hon såg ju för fan ut som om hon krockat med en dörr!

 Tanken skrämmer men beslut är ej svårt
Nästa helg ska det festas jävligt hårt!



Tack och hej leverpastej
/Jenny


Kommentarer
Postat av: Hanna

Hahaha det verkar som att du gjorde något kul av din måndag i alla fall :)

2009-10-19 @ 17:21:48
Postat av: jennie

Fylle-orvars sång! Jag gillar namnet, OCH dikten ;) Tänker på dina bravader i Karlskrona och börjar fnissa för mig själv. Och även frågan du slängde på mig från ingenstans i telefonen! Åh, jag saknar dig din tokiga flicka!

2009-10-19 @ 19:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0