En helt vanlig dag

Fast dagen har ju knappt börjat än, så den kanske blir alldeles extraordinär iallafall. Vem vet?!

Igår kväll gick jag en promenad med Emma. Det var faktiskt ett riktigt behagligt höstväder för att vara mörkt och kallt och blåsigt ;). Man är inte bortskämd med att kunna träffa kompisar. Ännu mindre bortskämd är man att ha en vän som bor cirka två kvarter bort. det har faktikt aldrig hänt. Men ingen är gladare än jag att få lite tjejtid och pratstunder utan att mannen är i närheten. Han gör nämligen inte ett särskilt lyckat jobb som tjejkompis. Vilket i och för sig är en komplimang till hans maskulina sida.

Plockade lite valnötter igår som ska få ligga och torka till sig. Blir nog lagom till jul. Fler lär det bli också när de faller utanför fönstret. Man får akta så man inte får de i skallen. Det tror jag skulle göra väldigt ont.

Imorgon är det fredag. Jonas är ledig, jag jobbar. Förhoppningsvis bara under lunchtid men det har jag inte fått reda på än. Tanken är att vi ska äta middag på "min älskade" (host host harkel) Sushi Bar och Mr Sushi är alldeles exalterad över att få reservera bord tlll oss och laga en överraskningsmiddag. Spännande, eller bara äskigt?! nej då, skämt åsido, det kommer nog bli bra. Han tycker för övrigt att Jonas yrke är det mest spännande och pratar om hur coolt han tycker det är. Det är tur att han har respekt för min pojkvän, då kan jag känna mig trygg :P.

Kattslagsmål på gården?

Det ska bli skönt med helg och kvalitetstid. Jag längtar. Men nu är det torsdag och mellan arbetspassen idag ska jag klämma in lite jobbsök. Så otroligt flitigt av mig.

Nu ska jag nog sova en stund till. Det märks att det blivit höst. det är mörkt och blött och trist. Och jag sover heeela tiden. Jag tror hösten i Karskrona är en sjukdomsperiod. Eller rättare sagt, höst är en epedimi.

Blås inte bort nu!
/Jenny


Kommentarer
Postat av: Hanna

Det lät mysigt med en höstpromenad :)



Kollade på studentbilder igår och fick en otrolig längtan efter dig min vän. Sorry, det behövdes bara sägas. Men som sagt, VI SES SNART!



Lycka till idag!

Massa kramar

2009-10-08 @ 11:14:43
Postat av: jennie

höstpromenader is the shit :)



Jag har en jättemysig katt som ligger i fönstret och som också verkar vara nöjd med tillvaron. Ish bin HAPPY!

2009-10-09 @ 13:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0