Det nalkas höstlov

Söndagskväll, återigen lägger vi locket på en skön helgledighet och ställer siktet på en ny arbetsvecka. Dock är jag inte bitter, jag närmar mig nämligen ett skönt höstlov (v.44) . Bara två arbetsveckor dit och det skall bli toppen skönt att kunna släppa allt under en vecka. Därefter blir det arbete i form av skola och studier tills årsskiftet. Avslappnat och underbart!

Vad har vi gjort under helgen då?

Blev i fredags bjuden på middag hos Mr. Sushi av Jenny. Delikat och intressant, helt klart är att jag kan tänka mig att äta sushi igen. Något jag inte vågat tro tidigare, alltid tyckt det varit skumt med rå fisk. Dock tycker jag att herren som äger stället kunde släcka ner ”hetsbelysningen” (ett lysrörsarmatur) som förstör mysighetsfaktorn i restaurangen. Utöver detta har restaurangen helt klart potential.

Innan detta måste jag även tilläggas att vi tillsammans med Dennis gav oss ut att springa en god runda á 6 km. Skönt och uppfriskande. Tyvärr verkade det dock förära en kraftig förkylning med halsont för Jenny.

Lördagen var stillsam förutom att jag blev uppringd av Dennis. Detta då någon ligist varit på hans bil och krossat bakre sidorutan. Jag ryckte ut och hjälpte honom med att få in bilen på reparation.  Vädret hade annars kunnat skada mer än den förstörda rutan. Riktigt störande att det skall finnas folk vilka ger sig an ofog som förstörelse och enbart förstörelse då inget inne i bilen blev bestulet. Kvällen avslutades i goda vänners lag med fotboll och god dryck. Känga till Lagerbäck och landslaget men nu slipper vi vart fall att bänka oss för VM-slutspel, eller?

Vi gjorde ett härligt inköp under helgen också! Investerade i ett monopol och Yatzy spel. Dessa har vi invigt flitigt då vädret utomhus inbjöd till sådan verksamhet. Jag hade glömt hur kul det faktisk var med brädspel så uppriktigt älskar inköpet. Nu återstår att bjuda över folk på lite spel.

Kent har förövrigt släppt en ny singel ”Töntarna”. Nästa inköp nya Kent albumet Röd samt att boka in konserten i vår.

Länge leve Kent!

Eder / J. Berg


Kommentarer
Postat av: jennie

jahaaaaaaa... Fattade inte att det var du Jonas som skrev, förrän jag läste din namnteckning. NU förstår jag! Fattade typ ingenting av inlägget när jag tänkte att det var jenny som skrev. Hahah ja det är bra att jag är snabbtänkt i allafall.

2009-10-12 @ 14:09:04
Postat av: Anonym

men samma här! jag tänkte att shit vad annorlunda hon skriver! men sen såg jag 'j.berg' och då gick även ett ljus upp för mig. kul med uppdatering. bör dock bli lite bättre j.berg och j.lethinen (och ja, i denna stundens stund vet jag inte om h:et ska vara före eller efter t:et. sorry :(

poss



Eder / M.Wink

2009-10-12 @ 23:22:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0