Karlskrona i novembertid

Idag lyckades jag visualisera sommar när jag cyklade hem från gymmet. Med hjälp av ett grönbladigt träd, grön gräsmatta och blått hav. Dock är inte sommar den bild som bäst beskriver Karlkrona i Novembertid. Jag hade kunnat göra det enkelt för mig och tagit en bild. Men jag tänker beskriva det med ord istället. det får bli dagens skrivning.

Det borde införas speciella termometrar som mäter känslan av hur kallt det är när det blåser. På morgonen står det fem plusgrader och man tänker att det inte är så kallt. Hundra meter från lägenheten har man förkylt sig och huttrar som en bäver. Haha, nej men seriöst det är sjukligt kallt när det blåser. Det har hänt mig ett flertal gånger nu att jag fått lov att kliva av min cykel och gå, för att vinden blåser som en vägg. Att inte kunna ta sig framåt på en asfalterad cykelbana i lätt nedförsbacke borde ge er en ganska god uppfattning om situationen.

Alla löven har blåst av nu. (Inte konstigt närdet blåser orkanvindar dygnet runt, stackars löv). Av någon konstig anledning så har de varit väldigt noga med att plocka bort alla löv från marken, vilket gör att det ser väldigt konstigt ut. Frosten har ännu inte riktigt kommit hea vägen hit och gräsmattorna är gröna. Himlen är blå (ibland, egentligen i undantagsfall för oftast är den genomgrå eller så regnar det storm) och träden ser döda ut... vart gick det snett?

Högst  intressant att uppleva en ny årstid. Och just det, jag glömmer att det egentligen är vinter redan. November är för mig en vintermånad. Men snö kommer troligen inte förrän i februari, om ens då. Så jag säger höst. Då blir jag mindre deprimerad.

Imorgon hoppas jag ha träningsvärk i rumpan. Men det lutar mer åt att ryggslutet kommer kacka ihop. Haha, det har blivit ett fenomen att alltid ha en halvt invalid bakom dörrarna til lfinnagränd 9. Alltid någon som plågas av träningsvärk. Nu tänkte jag va seriös och skriva ihop ett träningschema som jag ska börja följa. Men först ska jag snyta mig.

På återseende
/Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0