Efter balen

Gårdagen måste ha varit den absolut bästa dagen på väldigt, väldigt länge. Jag ska sammanfatta den för er.

Det började med att Emma hjälpte mig med håret. Det resulterade i massor av lockar, en inbakad fläta och ett glittrigt hårspänne. Därefter blev det smink i silvergrått. Kan tyckas dramatiskt men det blev jättelyckat. Därefter tog jag på mig alla kläder, från strumpbyxor till handskar. Tillsammans med älsklingen posade vi lite framför kameran. Se föregående bilder. Emma åkte hem och bytte av med Dennis som klev innanför dörren. Han blev vår chaufför för kvällen, vilket var mycket tacksamt då jag inte gärna gått ens den korta biten, i vätan utanför.  

Väl på plats på fartyget började ett hälsande på alla som skulle deltaga vid middagen, det vill säga 30 personer. Vi fick en fördrink och ett halvt spelkort. Vi fick sedan i uppdrag att hitta den person som hade den andra delen av kortet, denna skulle bli vår första bordsherre. Det visade sig ganska snart att tanken var att vi skulle byta plats efter förrätten och sedan skulle besättningen (herrarna) byta plats efter varmrätten. Så i slutändan hade man haft 3 olika bordsherrar. Flyttningen gick till via ett lottsystem med tombola som utropades i högtalarna och det gnisslade och tjöt så vi alla trodde att något skulle gå sönder.

Menyn bestod av (kommer inte ihåg de exakta namnen för det)
Förrätt: Gravad lax med färskost, dill och något underligt som såg ut som torkat bröd men hade något snofsigt namn. Förrätten var för övrigt min favorit i menyn. Den serverades med öl, samt snaps, i mitt fall någon flädersnaps. Det skall tilläggas att jag aldrig druckit snaps i hela mitt liv och inte kan en enda snapsvisa. Men roligt var det, att höra alla ta i för full hals.

Varmrätt: Ryggbiff med baconlindad sparris och potatisrösti samt någon mycket god sås. Serverades med ett italienskt rött vin. Det vattnas i munnen på mig när jag tänker på det. Så otroligt god rätt!

Efterrätt: Konjakskokt ingefärspäron, mascarponeost med smak av vanilj samt en bit smaskig chokladkaka. Serverades med portvin. Dock ett aldeles för sött och tungt vin för min smak, så det smuttade jag endast på.

Efter efterrätten blev det kaffe och Baylis.

Innan taxibilarna kom för att ta oss till efterfesten och Statts festvåning så hann vi med ett par goda drinkar och dans på stolarna i mässen. Humöret var på topp.

Jag var så exalterad när vi klev ur vid statt att jag inte visste vad. Jag hade nämligen fått reda på att mitt favoritdansband skulle spela på kvällen, Date. Jag har inte fått dansa ordentligt sedan jag flyttade hit. Ni skulle sett lyckan i mina ögon. tack och lov hade både jag och Jonas tagit det lugnt under kvällen och var fullt tillräckligt nyktra för att kunna glassa på dansgolvet. Jag vet inte hur många kommentarer vi fick under kvällen för vår dans. Roligt men generande var det.

Klockan 00.00 serverades det plötsligt pytt i panna, ägg, rödbetor och sallad. Hahaha, gott med nattamat och pytt i pannan är tydligen tradition.

Sammanfattningsvis så vill jag säga att jag är otroligt glad att jag fick möjligheten att följa med. Jag är otroligt lycklig över all fantastisk dans som jag fick tillsammans med min ängel och jag ler stort för mig själv när jag minns kvällens alla bravader och alla trevliga människor jag fick stifta bekantskap med. allt var perfekt, klänningen, håret, maten, sällskapet, miljön och humöret. Och jag som var nervös och trodde det skule gå illa?! detta var den roligaste tillställning jag varit på! Ibland älskar jag mitt liv.

(Lalala) Färjan går över Öresund, det är samma båt som sist. Kaptenen han är glad och rund och vi får varsin påse twist...(Lalala)

Puss och kram
skumbanan

/Jenny


Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha åh va skönt att höra att det blev lyckat :) 90% av all oro är obefogad, visst var det så ;)



2009-11-22 @ 19:29:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0