Bikten

Det finns ett problem med alkohol. Och det är att det faktiskt innehåller alkohol, vilket betyder att om man dricker det, oavsett med vilken inställning man dricker det, så blir man påverkad av det. Det sabbade min kväll igår. Tänkte att det skulle bli en lugn hemmafest (inte här hemma, men hemma hos en av Jonas kompisar), och det var det egentligen också. Men uppenbarligen så tror jag fortfarande att det inte spelar någon roll vad jag dricker och att folk som blir fulla endast blir det på psykologiska grunder. Vilket jag egentigen förstår är helt absurt. Man kan inte förneka den fysiska faktorn. Men hur som helst.

Jag har yttrat orden "jag kan inte bli full" "jag kan inte bli bakfull". Och jag äter upp det idag. Tycker förbannat synd om mig själv. Men har förhoppningsvis lärt mig en läxa. Tror en viss annan herre gjorde det också. Det enda strategiska med att utsätta mig för alkohol denna helg var att nästa helg är det bal och då kommer det serveras mycket fin alkohol under hela fyrrättersmiddagen. Med efterföljande fest. Det betyder att jag förhoppningsvis har bättre referenser till vad jag klarar nu efter att ha sabbat för mig. å förhoppningen är att jag ska slippa bli hemsläpad lagom till desserten.

Jag dricker inte alkohol särskilt ofta. Aldrig två dagar under en helg. Det brukar bli ungefär en gång varannan vecka. Oftast med anledning att det är fest, att det är gott och socialt. Jag dricker aldrig något jag inte gillar utan enbart för min egen skull, då jag lärt mig uppskatta alkohol som smakförhöjare i olika sammanhang. Helt enkelt. I grund och botten har jag lyckats ha det lagom och sunda förhållningssätt till alkohol som jag länge eftersträvat. Det som är kvar att lära sig är vilken mängd i vilken takt som är lagom. För uppenbarligen är det för sent att sluta när man får de första symptomen på att man inte mår bra.

Ja, jag har just haft en lång utläggning krng mina alkoholvanor. Ja, jag har publicerat ett inlägg på nätet som alla, inklusive mina föräldrar kan läsa. Ja, jag står för att jag gör det, för då lär jag mig något och visar er samtidigt att jag reflekterar kring vad jag gör.

Idag blir det träning och tacos på schemat. :) Bara så ni vet.

Ta hand om er
/Jenny


Kommentarer
Postat av: jennie

Det blir tacos för oss också i vindeln ikväll!! :D Och vi kommer sakna dig vid middagsbordet.



Förresten, så känns det så konstigt att läsa om dina alkohol-erfarenheter. Gud vad mycket som hänt sen vi sågs sist! Gah, fatta vad mycket vi måste ta igen.



OM MINDRE ÄN TVÅ VECKOR! 10 dagar för att vara exaktg :D:D gaaah!

2009-11-14 @ 16:51:54
Postat av: hannapanna

äsch, slappna av. jag spenderade min fredagkväll med att mocka lastbilen och dricka öl. det är tragiskt! jag saknar dig :D

2009-11-14 @ 21:40:09
Postat av: Sandra

HAHAHHAHAHAHAH FYLLTRATT! BAKISFIIIIS HAHHAHAHAHAHAHAH



Förlåt den omogna kommentaren men vafan. Lite kul måste man ha en tisdagkväll ;)

2009-11-17 @ 22:23:42
URL: http://alltidrolig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0