Rader från den tankspridde

 Klok poet med stora ord. Ett riktigt vackert plagg att hänga i garderoben och ta på sig vid unika tillfällen. Tillfällen med er.


Jag vill ta hela världen i min famn. Samtidigt vill jag skydda mig själv från hela världen. Jag vill vara världen. Men inte stor.


Kanske är det sant att det görs av ilska. Eller besvikelse. Vill inte var en del av dessa handlingar. Men de är en del av mig.


Det kryper av mänsklig charm och förakt. Darrande. Mina tankar tar mig dit jag inte vill vara. Bort från dig. Alldeles för nära.


Som en makthavare över vardagsbekännelserna. Livet hade sett annorlunda ut om du stillat dina behov på egen hand.


Rader av tvivel från den skakade. Rader av uppror från en själ. Rader som stillar för den orolige. Rader om livet, som de här.

/Jenny.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0