Kvantitet is the shit

Jag kör också på kvantitet! Måste ju få ur mig alla dessa känslor som inte vil mig väl!



Och där försvann ni,

i ett dammigt moln på motorvägen,

och lämnade mig stående i väggrenen,

med tårar och längtan,

med saknad och vemod.


Vägskylten säger att vi är framme i livet,

men inte slutar vägen för det,

inte stannar ni för det,

inte bryr ni er om utsikten för det.


Och ni gör som alla andra,

ni tar extra fart i kurvan,

bara för att upptäcka att ni gick ut för hårt,

bara för att få sladd och spinn och snurr,

i tillvaron,

och jag kommer att säga "vad var det jag sa",


Men om ni inte ramlar,

om ni inte spinner, eller snurrar,

eller ens tittar bak,


finns inget mer att säga


Jag tittar på vägskylten, jag tittar bortåt i dammolnet,

drar i mig svärta, rök, sot, damm och besvikelse,

och det smakar så illa


Men ni stannade visst inte så länge att ni hade tid att känna eftersmaken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0