2 viktiga saker

2 saker som vi borde bry oss om mer:

* Jorden och hållbar utveckling
* Personlig utveckling

Eftersom jag inte är den som tjatar om global uppvärmning och sopsortering så överlåter jag till Jennie att sprida första budskapet. Däremot det andra kan jag ju slänga iväg ett par rader om.

Om fler brydde sig om personlig utveckling så skulle vi ha världsfred, demokrati, tillräckligt med psykologer och betydligt mer förståelse i världen. Om alla satte sig själva i första rummet. Såg till sina egna behov. Blev självständiga och förlitade sig på sina egna kvaliteer så skulle resten lösa sig. I samspel med att vi brydde oss om miljön. Då skulle det inte behövas vänster eller höger i politiken. Det skulle inte behövas kärnvapen eller oprovocerat våld. Personlig utveckling är vad som kommer rädda människorna. Och personlig utveckling är en av sakerna jag tänker syssla med i mitt liv. Min egen såklart, men jag vill också hjälpa andra. Jag skulle vilja föreläsa om personlig utveckling. Föreläsa om livet. För jag är inte som Jennie, jag brinner inte för miljöintresset även om jag förstår att något måste göras. Jag brinner för livet, för människor och för utveckling. Så om hon räddar världen, så räddar jag människorna. En perfekt kombination. en betryggande cirkel. Visst vill du vara med där du också?

/Jenny

Kommentarer
Postat av: jennie

åh, det låter som att vi bildar ett mycket bra team! En perfekt kombination. Efter att jag räddat världen så åker du runt och räddar alla irrande själar. Perfekt!



Men lite hjälp från utsidan vore ju inte heller fel :P

2009-05-10 @ 00:12:04
Postat av: Hanna

Jag är självklart med jag också, ni får ge mig en bra uppgift ;)

2009-05-10 @ 00:54:29
Postat av: jennie

Inget söndagsinlägg ikväll? Nu blev jag lite besviken.. Det är som så mysigt att läsa dina inlägg på söndagar. Du får kompensera upp det med ett riktigt bra måndags-inlägg. hähä

2009-05-10 @ 22:12:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0