Melissa Horn...

... vågen sprider sig. Det är bra, låt den flöda så kanske vi alla hamnar på samma sida om livet och kan hålla varandras nedkylda händer i samförstånd. 

Vad gör ni en kväll som denna? Lördag och allt. 
Sandra, har du hunnit fram till din Gabriel nu eller är du spänd av förväntan om det bara kvarstår några minuter? 
Jennie, har du jobbat och slitit med något hela dagen igen och lyckats sjunka ner i soffan med en godispåse? 
Hanna panna, klappar du hästarna godnatt och undrar om de förstår vad du säger med hjärtat lika bra som de förstår sin ryttare, trots att han eller hon pratar Italienska? 
Hanna, har du njutit av solskenet idag och laddat batterierna inför kvällen, som kanske inte blir som du tänkt dig, för det blir de visst aldrig, på gott och ont? 
Madeleine, har du mansdoft i näsan, kladdkaka i munnen och ett leende på läpparna? 
Karin, andas du lugnare nu, efter ännu en dag som du tycker faller ur dina händer, för att upptäcka att bara man andas varmsamt så kommer dagarna tillbaka i ett mildare väsen? 
Miranda, har du skrattat och lett det där leendet mot någon, som smittar smilgropar på mycket långt avstånd och upplyst en dag för någon genom ditt sprudlande eldsken, om du så bara smittat din egen spegelbild med liv? 

(Meningsbyggnaderna suger, ha överseende, min trötthet talar och den viskar om ensamhet i människors närvaro på en plats som borde kallas där rötterna har fäste men som tycks så otroligt främmande. Viskar om att det finns en plats långt härifrån, ungefär 65 mil bort i vårt avlånga land där rötter aldrig fäst så djupt och ensamhet aldrig varit så långt borta.) 

/Jenny 

Kommentarer
Postat av: jennie

:) Ingen godispåse blev det ikväll, men det blev det igår!



Har du haft någon stund idag, om ens någon minut, då du känt en kittlande känsla i din mage då du tänkt på något du ser fram emot? Eller har du för ett kort eller långt ögonblick känt dig helt lugn och trygg, utan att riktigt veta varför? Harmonisk. Jag hoppas det, och jag hoppas stunderna varade länge. Tänker på dig!

2009-03-28 @ 23:39:12
Postat av: Anonym

jaa, jag säger detsamma, och förövrigt så har jag lyssnat på denna underbara melissa rätt länge! du förstår, alla som någon gång sammarbetat med min man Lars W går ej förbi mina öron. Kul att ni också gillar henne förövrigt! och ja, låten är underbar!

2009-03-29 @ 03:05:12
Postat av: Anonym

och förövrigt så hoppas jag att du får en underbar vecka i västerås! och ja, jag har mansdoft i min näsa, hihihihi

2009-03-29 @ 03:08:10
URL: http://dannelof.blogg.se/
Postat av: Hanna

Du är verkligen söt du!

2009-03-29 @ 20:39:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0