Jag svär, någon är på hugget idag!

Jag tycker INTE om att höra att någon ursäktar sig på bloggen för att skriva ovärda/oviktiga saker. TRAMS!

Jag tog mig ut idag när det var solsken och insåg vad små doser av lycka kan göra för en människa, underverk.

Nu hänger min provade vårkappa i mitt nystädade rum och visar upp sig. Den är helt fantastisk. En sådan kappa som jag alltid velat ha och som jag skriver om i novellerna. En röd. Det kommer bli så härligt att få ha den i vår och gotta sig i.

När jag gick ute i solen så fylldes jag av världens känslor. Det går inte att beskriva. Men jag kände att min uppgift är slutförd, för tre personer. Och även om det inte går på alla så kan jag skörda många frukter av vad jag, (höjer mig själv till skyarna) har åstadkommit. Och jag tror varken att du, eller de i din närhet inser att du gör mycket mer med personerna kring dig i deras utveckling än du tror. Men det insåg jag idag. Och visst föll det ett leende över mina läppar. När jag slapp känna mig liten och värdelös utan kunde känna mig en smula stolt, helt utan en egentligen anledning och helt utan att någon av de förstått det.

/Jenny

Kommentarer
Postat av: jennie

Jag blev så glad, jag har besökt din blogg typ varje dag jättelänge nu, men bara sett samma gamla inlägg! Och VIPS så hade typ fyra nya kommit till idag! :D WOHOO! Och du ska veta att dina positiva inlägg, verkligen gör en positiv! Ingen kan peppa en som du! :) Plus så blir jag jätteglad av att höra att du känner dej glad, stundvis. Kram!

2009-03-07 @ 18:47:57
Postat av: Hanna

Jag har inte kollat din blogg på länge och jag märker att jag missat massa saker. Du är stark Jenny. Även när du låter en viss bitterhet skina igenom så är du en kämpe. Men i detta inlägg ser jag ingen bitterhet, mest bara vårkänslor :) det är vår snart Jenny och det är en tid som kommer med förnyelse. Spännande och skrämmande ja, men det slutar alltid bra, jag vill tro på det.



Det här blev en lång kommentar

och ja, jag saknar dig.

2009-03-08 @ 11:22:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0