Det bor en optimist i mitt hjärta

inga ord är som mina,
lika tröstande och rena,
lika välsvarvade och dyra,
lika anpassade efter mig

det bor en optimist i mitt hjärta,
som fäller tårar och ligger vaken,
när jag sover,
som ser igenom fingrarna,
mitt suddiga synfält,
som försöker le fast hjärtat gråter,
och ibland släpper fram ett klingande skratt,
 ren som ett lakan,
oskuldsfull som ett barn,
och resten är en begravd klyscha,
min lilla optimist,
som jag lovprisar i dess saknad,
men glömmer att sakna när jag lovprisat,
som tas för given av omvärlden,
för andra,
men som omvärlden glömmer,
åt sig själva,

alla har vi en optimist av klyschor inneboende,
men en klyscha hade aldrig varit en klysha,
klyschor är högstatusuttryck,
sagt av de smarta,
efterapat av optimisterna


                                                                                                                                          /Jenny

                    

Kommentarer
Postat av: jennie

du är otrolig! Poeten inom dej trädde visst fram när du tillslut gav in för den :) Du är jättebra på att skriva Jenny, allt möjligt också, verkligen!

2009-03-08 @ 21:05:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0