Ansökan om uppskjut av döden

Hej Gud!

Jag är en helt vanlig människa. Jag är en av dina avbilder. Jag har alltså brutit mot allt man inte får, någon gång i livet. Jag är full av ånger och ångest över min ånger. Förlåt mig för min rädsla för dig Gud.


Nu är det så att jag önskar få liv efter döden. Naturligtvis pratar vi inte om evigt liv för det är det värsta som skulle kunna hända mig. Jag pratar om kanske tjugo år eller något sådant. Sedan kommer jag naturligtvis finna mig i att ha vilken plats man nu får efter döden. Men de här tjugo åren skulle göra mycket för mig eftersom jag begått många fel under livet och nu skulle vilja få en chans att hinna rätta till det. Ta det inte på fel sätt, jag vill inte se det som en gåva jag fått för att jag betett mig illa, utan snarare en tid för utveckling som jag inte hunnit med.


Eftersom jag inte anser att du varit mig tillräckligt nära under mina gångna jordeår så tycker jag att det är din skyldighet att se till att jag får tid på mig att klara ut saker som jag annars hade hunnit med, om du varit närvarande. Det är naturligtvis inte min mening att klandra er för jag vet att ni har alla människor på jorden att se efter. Men jag ber er, se till mig som liten är. Och jag anser inte att detta gjorts. Därför har jag också tvivlat på dig och det kan ha lett till vissa snesteg. Men nu skickar jag alltså det här brevet med önskan om liv efter döden. Det vill säga uppskjut av döden.

Som sagt var, se det inte som att det är ni som har brustit utan som att jag vill vara ädel nog att reda ut det här på bästa sätt innan jag tar en plats i himlen. För just nu känner jag mig inte förtjänt av den.
 

Med vänliga hälsningar


/ En av dina avbilder


SVAR: ANSÖKAN OM UPPSKJUT AV DÖDEN AVSLÅS.

AVBILDEN DÖMS HÄRMED TILL EVIGT LIV FÖR ATT FÅ CHANSEN ATT HINNA BEGRUNDA SINA MÅNGA OCH GROVA UTTALANDEN.

/GUD

(Nämen oj så det kan gå!)


Kommentarer
Postat av: jennie

mycket intressant, minsann! Mycket intressant!

2009-03-07 @ 18:49:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0