Den kommer, gott folk, den kommer och snart är den här.

Skymningen steg,
ner över själen.
Månen sjönk,
över hjärtats slag.

Det talades tyst om sorg och saknad.
Och befängda kommentarer i korridormiljö.

Det rullar tårar över kanterna på fransprydda ögon. 
Pussar och klapp bildar kramring runt hjärtan.
Och befäster ett skratt, en tanke, en känsla,
från någon, och man säger "vi ses igen",
men menar aldrig.

Någon som hörde hemma där,
innan skymningen fick stiga.
Innan månen fick sjunka.
Innan tårar fick trilla.

Och studenten är här.

Kommentarer
Postat av: jennie

nej nu tycker jag att vi ska se studenten som någon liiite mer positiv grej! Den blir ju vad man gör det till! Och vi kommer ha såå mycket skoj hela den dagen och kvällen och vi kommer ha ännu mer skoj efteråt! Så det så, det har jag bestäämt :)

2009-06-01 @ 21:39:52
Postat av: Anonym

Ungkvinna har inte vart så flitig på att uppdatera... aningen frustrerad, men väldigt förstående, sitter jag här och längtar efter lite kloka uppfriskande ord.



Hihi men ingen fara, jag väntar!

2009-06-02 @ 20:55:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0