Var är stora drömmar nu?

Var är stora drömmar när jag sover lätt om natten?
Var är stora drömmar när jag drömmer små, små, saker att klamra mig fast vid när jag sedan vaknar.
Var är alla stora drömmar? De som man skulle forma och ge. De som man skulle bestiga berg för att få uppfyllda och kliva över ik för att förstå.
Jag har inga stora drömmar och är förbannat liten i en värld som vår. Och klagar över småsaker, klagar över skrapsår.
I det mentala,
och fysisk smärta. Och livet försvann övermäktigt i en värld av okunskap
Sorgesedlar föll från himlen och väntade på namnunderskrifter och förtydliganden inför ödet. Som vi slutat att tro på och hånade, med anledning av dess missvisande kunskap. Och jag undrade varför stora drömmar hölls vid liv utan att finnas till. Varför de blev ett sätt att leva. Och varför små drömmar inte kan göra stora människor, lika bra som stora drömmar gör oss små.

/JEnny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0