Ovetskap

Jag är en sökare, kunskapssökare och svarssökare. Inte i den bemärkelsen att jag söker livets mening och liknande för den har jag redan hittat. Nej jag söker kunskap om livet och människorna. Det har slagit mig att man aldrig blir fullärd på livet. Det har slagit mig att man aldrig slutar att förvånas över människor. Men det är också det som gör allt så spännande.

Just nu har det slagit mig hur fruktansvärt lite jag vet om saker och ting, hur lite kunskap i förhållande till livet som jag faktiskt besitter. Och folk tycker att jag är smart *fnyser*. men just nu söker jag kanske mer än vad som är möjligt att åstadkomma. Jag söker svar på framtiden och vetskap om det som är omöjligt. Men jag menar, man måste ju ha något att bita i, varför inte försöka med det omöjliga :P

Jag vet inte varför jag skriver det här, men jag har ganska kalla fötter. Och jag är ganska förvrrad. Mer än vad jag kanske själv förstår. Och det gör att livet kan tyckas lite... hm, ogreppbart.

Och så är det med det.

/JEnny

p.s. Danskvällen igår var en av de bästa jag varit med om, är så glad att jag for. Helt fantastiskt!

D.s.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0