Livet är...

... i ständig förändring. Då pratar jag inte om mig själv utan om livet i det stora hela. Jag satt och tittade på kakan jag bakade i ugnen. Jag tittade på den hela tiden från det att jag satte in den till att jag tog ut den. Jag registrerade då att på tio sekunder ser jag inte någon skillnad på kakan. Men på två minuter så kan jag urskilja att det hänt något. På samma sätt som jag inte kan se att mitt hår är fett två timamr efter duschen men dagen efter då är det märkbart. Saker är i ständig förändring helt enkelt. Det är inte mycket som förändras på en handvändning. Så ibland är det svårt att hänga med. Det är om med människor. Vi är i ständig förändring men inte märker vi av att personer runt omkring oss ändras framför gonen på oss. Det tar tid för oss att märka sådant. Därför gäller det att vara uppmärksam, för ibland är en förändring av större vikt än man tror.

Fortsätt vara uppmärksamma!

/Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0