Vem, vad, hur?

- Vem är jag egentligen?

- Vad ska jag göra för att förändra det som inte är bra?

- Hur ska jag lyckas förändra det?

Ja antagligen vet jag ungefär vem jag är, vilka åsikter jag har och så vidare. Men det betyder inte att jag är den jag vill vara, är det inte värt att sträva efter det?

Vad och hur är egentligen lämpligt att slå ihop eftersom jag kan veta hur jag ska göra vad men lik förbannat misslyckas. Vad är det då som gör att jag har svårt att förstå och ta in? Vad är det som gör att jag inte förstår och kan ta konsekvenser av mitt handlande?

Kvinnor analyserar sig själva och sina relationer mer än män, jag tror det stämmer.

/Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0