Så ska det va!

Injicera lite prestationsångest i mig så jag orkar ta mig an nästa uppgift.
Sup mig redlös med dåligt samvete så att jag känner att det är värt att gå på nästa lektion.
Tala om för mig hur ledsna alla lärare är, så jag inte vågar säga emot dem.
Förbered mig på tider av arbeten trots att motivationen för länge sedan falnat.
Banka in kunskapen i mig när jag inte kan ta den till mig.
Sätt mig utlämnad med arbete och ge mig en lärare som inget kan.
Be för mig på kvällarna när jag i panik skäller ut mina föräldrar  för att allt de gör är fel,
när jag egentligen borde skälla på skolsystemet.
Skolsystemet är ohållbart, men vad kan vi göra som trycks in i det och som hålls kvar och inte släpps ut.
Injicera prestationsångest i mig medan jag super mig full med dåligt samvete för att orka ta mig an morgondagen.

/Jenny

Kommentarer
Postat av: jennie

AMEN SISTER!

2009-02-26 @ 13:42:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0