24 sekunder

Från vaggan till graven på 24 sekunder

Tänk dig ett dygn på 24 sekunder.
Lägg en sekund på varje timme du brukade leva.
Vad skulle du göra?
Tänka 24 tankar och ägna en åt varje sekund?
Sova?
Äta?
Om du levde 24 sekunder. Om du gick från vaggan till graven på mindre än en halv minut.
Vad hade du velat uppleva? 
Hade vi levt ett bättre liv?
Hade vi slagit hål på fördomar och förväntningar innan vi ens fått de och skapat betydelse där vi nu lever med hål.
Jag ger dig 24 sekunder till att känna alla känslor, till att lära dig sitta, stå, prata, tänka, uppleva.
Jag ger dig livet i en liten ask utan syre.
Jag tar dig från vaggan till graven på mindre än en halv minut och jag lovar att du aldrig lärt dig så mycket någon gång.
Vad gör 24 dagar, veckor eller år av kunskap?
Jag ska ta dig från vaggan till graven på 24 sekunder, då kommer du förstå att de 24 sekunderna du tillbringade med mig lärde dig mer än resten av livet.
Jag är tiden som du inte lägger märke till förrän du hör arvegodsklockan slå.
Jag är samvetet som du känner som en gnagande hamster men  undrar vad det är som gör så ont.
Jag är alla människor du höll i din famn.
Jag är alla ord du spottat på oskyldiga och alla fångar du satt bakom lås och bom.
Jag har det du önskar dig allra mest.
Jag har kunskap om hur man går från vaggan till graven på 24 sekunder, sittandes i en liten ask utan luft.

/Jenny

Kommentarer
Postat av: jennie

bugar

2009-02-25 @ 21:56:18
Postat av: Anonym

det var tänkt att det skulla vara sånna där stjärnor där... bugar

2009-02-25 @ 21:56:42
Postat av: Anonym

MEN! det funakr inte. men du förstår vad jag menar

2009-02-25 @ 21:57:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0