En dag att minnas

Igår, Lördag var en helt underbar dag. Den började helt lugnt med sovmorgon. Därefter blev det en tur med bilen, iklädd min lila tomteluva, till bubbetorp och julmarknaden där. Jag älskar julmarknader! Och jag måste erkänna att de gjort ett förvånansvärt bra jobb, allra helst med att skapa julstämning på de gröna gräsmattorna. Men det var bara snön som saknades, för leenden och mysiga stånd fanns det gott om. vi köpte med oss lite julstämning i form av honungssenap, citronhonung, julost samt konungen av julgodis - fudge. Det blev även en åsnekram, en julklapp och en godisrem, innan vi satte oss i bilen igen.

Men just som vi kommit in till stan igen så får vi plötsligt lust att hitta på något mer, när vi ändå är i farten, så det slutar med en tur på marinmuseet. Det gäller ju att lära sig lite om stadens ursprung.

Dagen är dock långt ifrån slut när vi kliver över tröskeln till lägenheten på eftermiddagen, nej nej. Då väntar lite soffchill och sedan dusch för att komma iordning inför kvällens strapatser. Vi styr kosan mot Växjö i tid för att hinna ta oss lite käk på en av de lokala pizzeriorna. Efter många om och men lyckas vi hitta ett till synes väldigt mysigt pizzahak, men det visar sig dock att vi blir bordsgranne med stans fyllehundar och tämningen sjunker lite grann. Efter att maten fått mätta vår hunger, både på mat, och hungern efter att prova fler av Växjös möjligheter så tar vi oss den sista biten fram till folkets hus och kliver in. Det är dansdax! Perikles stod på schemat och jag var peppad till tusen. För att summera kvällen så kan jag säga att bandet var kanon, men att växjöbor r otroligt odansanta. Jag och Jonas tog golvet i besittning redan första dansen och förblev i varandras armar resten av kvällen. Men jäklar va roligt det var!

Gårdagen blev med andra ord en dag att minnas på alla sätt och vis. Mysigare och händelserikare dag får man leta efter. En stor kram till min ängel som var med och gjorde min dag så underbar.

Idag har det varit slappsöndag. Morgonrock hela dagen. Vi har precis griljerat klart vår julskinka och jag hoppas snart få smaka. Andra advent idag!

Nu är det jul igen!
/Jenny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0