Dagen före...

... det vi benämner som dopparedagen. Men som här alltid firats utan dopp i grytan.
Men man sabbar inte ett historiskt rim, så är det bara.

Här är snöigt, kallt och skönt. Jag går promenader med täckbyxor, och hunden. Granen är klädd.
Skinkan är färdig och provsmakad. Paketen är under granen. Jansonns frestelse är förberedd.
Ischokladen kyld, julbrödet bakat, köttbullarna rullade, jesusbarnet har tagit plats i krubban bredvid Aladinasken och, det luktar jul. Jag har återanvänt gamla julkort från tidigare jular och gjort nya, kollageinspirerade. det vill säga pysslandet är pysslat. Nu kan julen gärna få stövla på och klampa över.

Dagen efter jul väntar kärt återseende och jag hoppas få hitta ett par varma skor på rean. Är man fattig och pank så är man och mina fötter har varit kalla alldeles för länge nu.

God Jul till er alla. Hoppas morgondagen blir precis det ni alla vill.
Helt enkelt fantastisk.

Kramar

Kommentarer
Postat av: jennie

God jul på dig fina Jenny!! :)

2009-12-23 @ 21:57:46
Postat av: Anonym

GOD JUL GOMMAN!!

2009-12-24 @ 12:56:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0