Packat och klart

14/8 Dans
15/8 Middag
16/8 Jobb

17/8 packplaner
18/8 Stan
19/8 Avfärd

Mitt liv ryms i två väskor. Mestadels kläder. Mindre med prylar.
Mitt liv ryms i två väskor. Det är skrämmande. Betyder det att om jag tappar bort mina väskor har jag inget liv? Funderingar.

Rummet är dammsuget, utrensat, bortplockat, nedburet, bortställt. Det som är kvar ryms på fönsterbrädan. Jag ser på mina tomma vrår, jag ser på mina fulla väskor, jag ser mig själv i spegeln, och undrar;
Vad händer nu?

Och får svaret; ingen aning, men det är nu det börjar.

Rysningar längs ryggraden, rysningar i själen. Men värmen i hjärtat är så intensiv att jag skakar av mig mina tvivel. För jag har inga. Jag har bara kärlek, möjligheter, och spännande äventyr framför mig. Och blir det mörkt så blundar jag och tänker på dig, och sedan är det ljust igen. Ljust, klart, och fullt av kärlek.

Lev med mig
/JEnny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0