Huskatten

Är man huslig så är man. Och är man less på sura gubbar på arbetsförmedlingen så kan man vara det också.
Imorgon ska jag söka flera jobb. Idag har jag skrivit in mig på arbetsförmedlingen, trots att det var den negativaste människan jag träffat.

Men nu när jag blivit huskatt, eller hemmafru, vilket du vill, så får man göra husliga saker.
Har man inget speciellt för sig så kan man exempelvis:


Sortera och göra ordning och reda i hallen som nu inte är belamrad med IKEA kartong, för de kan man bära ner.

Beskåda den nya kökslampan, med borstat stål(!) som, tro det eller ej faktiskt fungerade på första försöket.
And it works like magic! Om man petar på den så ändras ljuset gradvis! Det samma gäller lampan i fönstret som kan liksom kan tända och släcka med touch! Jag är inget fan av elektriska prylar, men magi är coolt!



Göra en köttfärspaj.

Mamma och pappa, ser ni att ni fostrat mig bra! Jag är en riktig hemmafru, dock med karriärskapacitet!
En helt unik kombination om jag får säga det själv. Tack till er för att ni har gjort ett fantastiskt jobb under dessa 18 år.

En hälsning vill jag också passa på att göra, om jag mot förmodan fått ett par nya läsare på bloggen. (Älsklingen länkade bloggaddressen till sina föräldrar nämligen.) Hej hej! Ni/De borde också få en stor eloge för att ni/de lyckats så otroligt bra med er/sin son. Hoppas att vi kan hälsa på inom en snar framtid.

Hemmafrun har talat.
Kramar
/Jenny


Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh, jag måste nog få mig en lektion i det där med matlagningen annars kommer ingen vilja bo med mig.. :P

Kramar

2009-08-31 @ 17:10:05
Postat av: Anonym

jag håller med förgående talare!

2009-09-01 @ 00:53:56
URL: http://dannelof.blogg.se/
Postat av: Anonym

herr ordförande, jag överlämnar ordet till Saudiarabien, tack.

2009-09-01 @ 16:46:08
Postat av: Anonym

Hejsan Jenny!

Här kommer en hälsning från de nya läsarna, det är kul att läsa och få ta del av dina tankar.Förstår att det är tufft att hitta ett jobb, ge inte upp. Tips erbjud dig att få börja timmanställd på hemtjänsten i kommunen. Tror att de kan vara intresserade i svininfluensans tider. Hoppas att vi ses snart. Kan riktigt känna så gott det luktar i lägenheten när du lagar paj. Stor kram från oss i Borås.

2009-09-03 @ 21:50:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0