Helg igen

Då har man varit på IKEA i Kalmar då. Det blev både en byrå och sängbord tillsist, vilket var precis vad som behövdes för att jag numera ska slippa bo i en hockeytrunk.

Det är både effektivt och husligt att skruva ihop IKEAmöbler tillsammans en lördagkväll. Och mysigt såklart. Dessutom köpte vi en fin och röd kakform som invigdes genom en kladdkaka. något vi gjort oss mer än förtjänta av. Tyckte vi i allafall.

Sjukt sakligt av mig att skriva ett inägg om IKEA. Men så fick det bli. En rolig bilresa tur och retur blev det också, med trevligt sällskap i form av två biltokiga lyxherrar i 23 års åldern som vanligtvis kör runt i finbilar men som nu tvingades köra dessa mil med en gammal volvo och släp. Jag tror de hade det mycket roligt när de fick uppleva sin tonårsperiod som bilkåta raggarkillar. Volvoägares skivutbud verkar dessutom något udda. Jag tror aldrig jag hört kombinationen techno. hårdrock och dansband hos någon annan än mig själv. Så jag kanske borde blivit raggarbrud i Vännäs kommun trots allt.

IKEAs lager är för övrigt sjukt förvirrande och sjukt knepigt att köra vagnar igenom. Vi gick in en vagn på tre personer och kom ut med trre. Om det säger något om pryltokigheten eller bristen på att organisera sakerna på vanarna törs jag inte svara på.

Annat som hänt de senaste dagarna är bland annat att jag fått besöka hans arbetsplats. Det vill säga en båt som ser ut som ett animerat monster. Ganska coolt var det och det kändes som att kliva in i en filmmiljö.

I förrgår blev det även lite bowling, takterna sitter inte i. Det märktes tydligt.

Idag har vi varit rediga och burit iväg saker till källaren och sopen. vi har handlat lite elprylar och just nu står de två biltokiga männen med borr och manlighet upp till öronen, ute i köket och försöker lösa lamphistorien. Det är för gulliga.

Effektivitet och tålamod.

Ikväll blir det varma mackor och ostkaka. Mumma.

Volvohatiska Saabkramar från en bortskämd flicka.

Så jävla duktiga och manliga, ;)



Så jävla glad tjej som slipper vara med och hjälpa till.
(Att bygga ihop IKEAs sängbord var fullt tillräckligt)
(Ja jag ser ut som en retarded guppy, men det bjuder jag på)

 


Kommentarer
Postat av: jennie

du ser inte alls ut som en retarded guppy!! Men jag måste medge att din beskrivning retarded guppy fick mig att skratta. Och så började jag tänka på den där bilden på dig när du är liten, då du faktiskt ser retarded ut.... haha åh nu skrattar jag högt för mig själv.

Jag saknar dig!!! Kram på dig min fina karlskrona-bo

2009-08-30 @ 19:20:58
Postat av: Anonym

bra att någon kammar vuxenpoäng! ;D sounds good, anyways! och ett STORT PLUS OCH MÅNGA POSSAR till att du lägger upp bilder! hare götteligött!

2009-08-30 @ 20:28:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0