7 dagar

Det betyder: 1 VECKA!
En vecka är inte ens lång tid!

Oj vad hände? Balans, positivitet och bättre självmedvetenhet. Allt på samma gång, det bara råkade slå mig i skallen, jag förstår inte? hmm...

Jag sov inte så länge och mycket inatt, men inte onormalt lite. Vaknade faktiskt ändå utvilad. Sov på en tankeställare så det skavde kanske lite och gjorde att jag var tvungen att kliva ur sängen, för att möta en ny dag. Med ny vetskap innanför pannbenet. Man slutar aldrig att förvånas över vad människor kan ge varandra. Därför borde man påminna sig sjäv oftare om vad man kan göra för andra. Och uppdatera sin att göra lista då och då. För annars finns risk att man tappar den egenskapen, och då slutar man vara en bra medmänniska.

Och varför? Jag bara undrar, varför i hela helvete skulle man välja att tänka negativt och måla upp fan på väggen när det saknas belägg för allt vad negativa farhågor heter? Varför skulle man välja den enkla vägen, slippa bry sig och fastna i en missvisande spiral, då man kan påverka situationen åt andra hållet? Varför skulle man anstränga sig för att motarbeta något som gör en lycklig? Det finns ta me fan inte ett enda vettigt argument för att hålla fast vid något sådant tänk. Så vi kastar det åt helvete helt enkelt. Eller rättare sagt, jag kastar det åt helvete och örsöker börja bry mig lite mer om att jag faktiskt är lycklig, kär, och har otroligt bra förutsättningar att bygga både förhållande och framtid på.
OKej?! Bra.

Uppdatering på sockerfronten;
Idag är det dag 4 och jag har fortfarande lyckats avstå onyttigheter! Jag är mycket nöjd över min bedrift och hoppas att det här kan vara starten på ny och hållbarare kosthållning. Idag ska jag ju träffa Hanna och imorgon Jennie. Skulle uppskatta om aktiviteterna inte innehöll sötsaker och onyttigheter, för jag vill verkligen inte förstöra för mig själv innan det gått en vecka och jag varit helt fri. Tack på förhand :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0