Vad är högstatustexter och ord?

Vad ska man skriva för att det ska låta bra i andra människors öron? Man pratar om högstatus och lågstatus böcker, men vad är högstatus och lågstatus ord? Eller har ni hört talas om högstatus och lågstatus bloggar? Personligen är jag av den åsikten att modebloggar är lågstatusbloggar och min blogg en högstatusblogg. men det är ju absolut en smaksak och inget är bättre än det andra. Jag klandrar ingen, behöver inte hävda min åsikt, men undrar; vad är högstatusord? Kan man lära sig sådant? Högstatusord... ord som anses vettiga av många, ord som många vill ta del av, som många berörs av, eller som helt enkelt bara fängslar många. Kan man lära sig att skriva högstatusord, eller rättare sagt högstatustexter? Genom det där lilla extra, det där som handlar om att beröra... med så små medel om möjligt. Men om lära sig skriva sådant som människor vill ha innebär att jag ska sluta skriva för min egen vinnig och till min egen nytta, då vet jag itne om jag vill lära mig det. För är det värt det? Är det kanske egentligen så att högstatustext är sådant som är innebär att skribenten själv är nöjd, oavsett vad andra tycker, eller hur många den nått ut till? Eller kanske är det en balansgång, ett sorts mellanläge mellan att blidka andra, läsare, och att vara nöjd själv. För en text brukar aldrig anses som bra av andra om man inte fann något bra i den själv. Bra om man lade ner lite tanke och känsla i den. Bäst om man lade ner hela sitt hjärta och själ i den. Skulle ni tro mig om jag säger att jag kan skriva högstatustext? Kanske, om ni känner mig. Men om ni inte känner mig, säger ni samma sak då? troligtvis inte, för mina ord blir inte viktiga om inte personen bakom orden spelar någon roll för er. Men om nyckeln till högstatus inom skrivande betyder att bejaka sig själv, betyder att övertyga andra om att man kan, att man skulle utgöra en utmärkt bloggare för 50000 unika läsare om dagen minst lika bra som kenza, då lovar jag er att jag kan få er att tro att jag är en högstatusskrivare, en högstatusbarnboksförfattare, som kan skriva högstatusblogg med högstatusord.

Men vad betyder egentligen högstatus inom skrivande så länge man skriver med hjärta och själ?
Ingenting,
det betyder ingenting.
Men fan va bra jag är!

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag instämmer, fan va bra du är!! :)

2009-04-09 @ 20:30:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0