Alla människor är idioter - men jag älskar de mest av allt!

Vet du, att du skänker glädje och lyckliga små leenden till mig, utan att vara vid min sida?
Vet du, att du har en egen hylla, vid min säng, att jag placerat dig där, och kallar dig för skyddsängel?

Vet ni om att det finns människor runt omkring oss som fyller upp ett helt otroligt tomrum hos mänskligheten? Vet ni vad jag menar? De personerna som utstrålar allt det där som man behöver, för att aldrig känna sig ensam. Inte ens när personen inte är i närheten. Så länge man har denne i tankarna. Vet ni att de personerna är många fler än ni tror? Många fler än ni någonsin kommer kunna föreställa er, och som ni aldrig någonsin kommer hinna möta. Vet ni att alla människor föds med potentialen att kunna bli en sådan människa? En sådan människa som folk benämner som lyckad, som folk pratar om med genuin kärlek i rösten, och som förändrar livet för många runt omkring. Om ni inte visste det så kan jag tala om det för er nu. Så, vilken idiot är väl jag, som pratar om hopplösa fall redan under min rubrik på bloggen? Vilka idioter är väl vi, som går runt med fördomar och dömer andra, när de egentligen förtjänar en andra chans lia mycket som du?

Vet du, att många av mina tankar aldrig går fullbordade utan att jag talat med dig?
Vet du, att du laddar mina batterier bara genom att finnas till?


Människor är idioter. Människor är osmarta, otänksamma och obegåvade. Människor är ett dysfunktionellt släkte som tror att de förstår mer än vad de gör och lever ut över breddarna av sin förmåga. Men jag älskar människor. Och allra mest älskar jag de människorna som lyckas utstråla den där tryggheten som får en att adrig känna sig ensam. De människorna som har insett att de förtjänar en andra chans och som därmed kan ge det till andra. Och alla människor föds med potentialen att bli en sådan människa, att vara en sådan människa fullt ut, om de skaffar sig den insikten att allt går om man så vill.

Alla människor är idioter, men jag älskar de allihopa!

Vet du, att för mig, är du en skyddsängel och ett batteri.
Men ingenting är du lika mycket, som du är min medmänniska, och min vän.



/Jenny

Kommentarer
Postat av: jennie

otroligt att du inte fått fler kommentarer än denna! Folk måste verkligen vara upptagna, för så där fina ord släpper man bara inte!

2009-04-13 @ 19:07:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0