Onsdag

Det knallar på med praktiken. Har fått medla mellan barnen som bråkar mycket, eller har gjort iallafall idag.
Det är förövrigt sjukt att rollerna i klasserna stämplas in redan i femårsåldern! Är det bara så det är eller kan vi ändra på det? Det är vad min krönika i texten ska handla om. 

Någon föll i Svartån idag.
Dykarna var klädda i svart. 
Räddningsmännen från brandkåren i knallgult.
Personerna längs bron och ån var klädda med förvånade blickar och nyfikenhet. 
Där slocknade ett liv. 

Jag kanske får dubbelt upp på fredag! 

Föresten, nu ska jag sluta köpa saker. Annars blir jag mer än luspank. Men med en bättre garderob. Nej, men nu är det slut på sötebrödsdagarna och dags att börja leva snålt, sånt som jag var mästare på förut! 

/Jenny 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0