Nu lägger jag upp det individuella släktet Jennie

det individuella släktet


en stjärnklättrare

en kometmagiker

en månskärare


ett svart hål utan syre

ett fotspår som aldrig frostar

ett vatten som aldrig forsar


det individuella släktet i en stjärnkikare

som spunnits på håll i urminnes tider

och galaxifierats som magi och oförnuft


som motarbetats av religioner och stamfäder

och hatats av lärda och färdighetssökare


det individuella släktet

på ett tredimensionellt  plan

i svartvit färgskala

med gnistrande inslag av stjärnglans


med djuphet och omfång för den oförsiktige

med kryphål och djärvhet för den mänsklige


med syrelösa drömmar i kikarsiktet

och en miljondels möjlighet till självförverkligande


en stjärnklättrare

en kometmagiker

en månskärare


det individuella släktet



Föresten tar jag gärna emot alla typer av kommentarer, befogad kritik om det finns sådan. JAg kan inte jämt leva på lovord, då blir jag bara mallig.
/Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0