Någon stor!

Om det är någon som undgått att märka det så har jag bestämt mig för att bli någon stor! Både för mig själv och för andra. Det handlar inte om att bli en kändis, det handlar inte om att bli uppmärksammad på fel grunder. Men om både en ung saudiarabisk kvinna så som författarinnan till Flickorna från Riyadh, och en stureplanstjej som lyckats ragga läsare tack vare pappas sociala nätverk och ett tandreglerat leende kan få uppmärksamhet, så nog fan kommer det hända mig också. Så mycket tok jag har för mig, så mycket konstigt jag tänker och så mycket svammel jag skriver så ska det inte vara några problem att bli folkkär, eller folkhatad. Finns det någon känd människa man skulle kunna kala folkhatad? Vi nämner inga namn, dte finns en baksida på allt. Ge mig tid, ha tålamod och överseende med min otroligt vanliga svenssonbakgrund och mitt mycket dåliga sociala nätverk. ge mig en dator, ge mig ett par koppar te och lite livserfarenheter extra så ska ni se att det går att uppmärksamma även en malplacerad norrlänning från södern med för höga tankar om livet och för höga tankar om att det mesta går att lösa genom analytiskt tänkande och självdistans. Men är det inte så det är med de flesta som rör sig i media och bland det svenska folket? De är alla hopplösa fall, hopsamlade av tiden.

Wanna be someone like that?
Varför inte?
Har tiden ändå lyckats samla ihop det som blev över så kan man ju sprida det för vinden genom ett bra motiv.
Så som lycka.

/Jenny

Kommentarer
Postat av: jennie

oj gud så många inlägg jag missat! Nu blir det sträckläsning! :D :D

2009-04-13 @ 18:56:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0