Jag har börjat läsa en del böcker.

Jag läser böcker, för att fylla på med nya tankar. Och de kommer, tro mig, de kommer.
Läser böcker för att inse hur många ord en tanke kan rymma och hur mycket handling det kan bli av ett enda syfte.
Läser böcker för att kunna tänka att de är skapta av människor, för människor, men att författaren tycks ha änglalik talang. Eller läser böcker för att inse att jag hade klarat det minst lika bra själv.

Jag läser gamla texter, och tittar på gamla foton, bara för att inse att jag aldrig hade klarat det utan dig, och dig. Men det kanske jag inte förstod då. Jag kanske förstår nu, fast jag vill låta bli. Men det hjälper mig att spara, spara det som en varm klump nära hjärtat.

Jag har börjat läsa böcker igen. Bara så ni vet, liksom...

/Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0