Vem är du?

Vem är du? Vad är det som gör dig till den du är? Jag har funderat mycket på det den sista tiden. Det är väl så när man är tonåring, man famlar på måfå efter något som man inte riktigt förstår.

Jag har tänkt på att man ofta sätter en identitet på ett namn. Om jag säger ett namn, vilket som helst så får du säkert en känsla, positiv eller negativ. Men hur många människor finns det inte som har samma namn?
Jenny, hur vanligt är inte det. Det är inte jag som är Jenny, det är jag som är jag och egentligen finns det inget som kan vara mål för min identitet. Jo, hjärnan. Men vem går runt och säger att ens jag är en hjärna, ett organ. JA vet inte hur det är med er, men jag vill gärna leva i den världen där mitt hjärta står för min kärlek och mitt namn är min identitet. För jag vill inte gå runt och se på dig som en hjärna. Då skulle jag inte veta vart jag skulle göra av mina känslor. Det skulle kännas som om vi var maskiner.

Jag är en känslosam människa. Jag skulle inte kunna leva i en värld där vi gick runt och betraktade varandra som vandrande hjärnor eller robotar.

Världen är vacker. Människorna i den gör världen ännu vackrare och ibland tror jag att just du är den som gör att världen stålar i guld.

Så oavsett vem du själv tycker att du är, så tänk inte så långt som jag just gjorde. Tänk inte att du inte är ditt namn och att det finns en massa andra människor som heter det samma som du. Men tänk att du är unik. Oavsett vilket sätt du har att se på världen.

/Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0