Vägen till självkänsla

Det är för mycket elände idag. Människor mår alldeles för dåligt. Vi måste göra något!
När man tittar på böcker på biblioteket så handlar alldeles för många om depression, elände, mental sjukdom osv. osv.

När andra skriver om vägen till rikedom eller vägen till kändisskap så tänker jag skriva om vägen till självkänsla. Så jag skapar en ny kategori. Det är inte något som ska likna en hjälp till självhjälpgrej utan snarare ett sätt för mig själv att titta på min egen utveckling.
Självkänsla är inget man har. Det är något man bygger upp och något man måste underhålla.
Det är stora skillnader mellan självkänsla och självförtroende. Det ena har jag naturligt det andra har under perioder varit riktigt i botten. Men nu känner jag mig p åtopp. Glad, lycklig och motiverad, till att ta tag i min självkänsla.

/Jenny

Kommentarer
Postat av: SEX AND THE CITTY

Jag stretar ständigt efter att peppa unga kvinnor. Ett bra inlägg du skrev. Självkänsla är på riktigt. Man kan dölja sig bakom smink och kläder, och pengar, men i slutändan är det bara "sig själv" man har. För ett par år sen kom jag fram till att jag ska leva med mig själv hela livet - så det var likabra att börja älska mig själv.

2008-12-10 @ 21:48:17
URL: http://sexandthecitty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0