Vad hinner man på ett liv?

Vad hinner man på ett liv?
Den frågan ställde jag mig precis just nu. Min första kommentar på den här bloggen kom från någon som hette Victor. Han skrev att åldrandet är en sjukdom som vi ska kämpa emot. Min första tanke var att det var absurt. Men sedan funderade jag lite över det. Vad hinner man på ett liv? Det finns otaliga människor som dör och känner att de aldrig fick uppleva allt de ville. Men ärligt talat tror jag inte att det är en fråga om att vi ska utrota åldrandet. Det är snarare en fråga om hur man tar tillvara sitt liv. De flesta människor som dör av ålder brukar vara ganska nöjda med sitt liv, man brukar uttrycka det som att de har sett va de behövde.

Även om man brukar betrakta livet som kort, och ibland allt för kort så tror jag itne att jag vill förlänga det för mycket. Jag tror det är bra för oss människor att änna att vi har en begränsad tid att sköta om.

Så istället för att fråga oss hur vi ska hitta botemedlet som gör oss supergamla eller odödliga, fråga dig vad du vill fylla den tid du har fått med.

/ Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0