Vackert

När två människor älskar varandra. Då uppstår det magi.
Det är fantastiskt att se människor tycka om varandra för det de är. Man älskar trots små egenheter, fel och brister. Man älskar för allt det där underbara man kan skapa tilslammans. För att den andra kan väga upp dina rister eller lära dig något nytt.
Kärlek. det är så vanligt men ändå så ovanligt. Det är en ovanlig och sällsynt känsla att beskriva. Ändå försöker poet efter poet, författare efter förfatatre och musiker efter musiker fånga känslan och göra den konkret. Men det måste upplevas. Kännas för att det ska gå att förstå. Och även då, när man förstår ,så är det svårt att ge en rättvis bild av vad det är. För det som är kärlek för mig kanske itne är det för dig.
När två människor säger jag älskar dig. Så bildar de ett band. De ingår en förening. De har för varandra bevisat att de känner stark kärlek. Även om deras definition av vad älska är kan vara olika.
Jag älskar dig, måste vara det vackraste och mest betydelsefulla man kan säga till någon. Även om det är vanliga ord så bör man undvika att innebörden tappar sin gnista. Använd det sparsamt och försiktigt.
Det är att hedra någon, att säga jag älskar dig. Samtidigt blir det en förening av två människor som varken behöver ringar eller präst för att betyda något.

Fortsätt älska!

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Hanna

Värme och åter värme :)

2008-12-21 @ 19:54:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0