Kort sagt, vänner är fantastiska

Har du en vän? Du kanske till och med har flera? Du kanske har en bästa vän, eller två bästa vänner. Eller kanske är du en sådan som vill ha några få, nära vänner. Det finns de som vill ha många ytliga kontakter också. Så är inte jag.
Jag kommer inte från den ort jag bor på idag. Jag har ingen släkt att hälsa på och kusiner att träffa. Jag har inga barndomskompisar med livslånga band eller ens ett syskon som är tillräckligt gammalt för att dela mina minnen tillsammans med. Däremot har jag vänner. Det kanske inte är en skara att skryta om till storleken. Men det är en skara att skryta om när det gäller kvalité.
Det finns 7 tjejer i min klass som alla är något speciellt för mig.

En av de är väldigt kort, men har ett hjärta av guld. Hon har alltid något på gång och är alltid uppbokad. Ibland undrar jag om jag skulle orka ha det som hon, aldrig få pusta ut, alltid vara en bra kompis och en förstående flickvän. Hon gör ett väldans bra jobb.

En annan av de har färgat sitt hår alldeles rött. Hon är den som hörs opch syns vart hon än kommer. det händer att hon prövar mitt tålamod med alla sina spratt, men hon är en människa som verkligen går att lita på om det skulle vara något.

En tredje har inte färgat sitt hår rött, det är så alldeles naturligt. Hon är jättevacker, en sådan där tjej som skulle passa att spela i en kärleksfilm. Rött hår, fräknar och stora gröna ögon. Hon är väldigt äkta, oftast glad, rolig och kvicktänkt. Men jag tror inte att hon förstår det själv. Hon har svårt att fatta att hon är allt det där, snygg, snäll och smart. Mycket förlåter jag men det har jag svårt för.

En fjärde är jättelång! Liksom flicka nummer två så har hon hästar som sin passion. Allt det där jobbet med de där stora djuren måste ha gjort henne sådär coolugn och tålmogid som hon kan vara. Hon är så mycket hon att man inte kan vara arg på henne.

En femte är en tjej som öppet klagar om alla sina komplex men trots det alltid har glimten i ögat. Hon låter sig inte nedslås av vilken skit som helst. Något som jag upptäckt med hennes sätt att vara är att man dras till henne. det är liksom tänkt att hon ska få trösta och lyssna på det man säger. Hon visar ett genuint intresse för alla människor.

En sjätte är som en virvelvind. Hennes färgstarka personlighet sprakar. Hennes leende smittar. Hennes visdomsord fastnar. Flicka nummer sex är en farlig brud att bita i. Men hon gör så mycket under en dag. Hon sprider så mycket positivt runt sig.

Sedan har vi flicka nummer sju, inte att förglömma. Hon är genomärlig och alldeles äkta. det finns inget krystat med henne. Till och med håret är äkta, trots att det är nästan vitt och mjukt som ett barns. Hon har ett sätt att vilja lyssna och ta till sig det man säger, som jag aldrig mött hos någon. Hon har ett sätt att visa omtanke på som värmer enda in i själen. Det är en sådan person som lämnat avtryck i mig för altid En sådan tjej som jag skulle minnas även när jag fått alzheimer och är 200 år.

Jag är inte populär. Jag är inte cool, jagad av killar eller modern. Men jag har vänner. Underbara tjejer som delar med sig av sig själva och som betyder otroligt mycket i mitt liv.

Varma tankar och känslor
/Jenny

Kommentarer
Postat av: victor

Hej,Jag skriver om åldrandet och hur vi ska göra för att besegra åldrandet och leva i tusentals år, Åldrandet är en sjukdom som dödar massvis med gamla människor varje dag,alldeles i onödan har det visat sig.Kolla gärna in min blogg:)

2008-12-09 @ 22:27:26
URL: http://victorbjoerk.blogg.se/
Postat av: Hanna

Kort sagt, vänner är fantastiska. DU ÄR FANTASTISK! Och nu fastnar orden som vanligt. Men du vet att du är underbar.

2008-12-10 @ 12:48:21
Postat av: madeleine

Alltså, du är typ den klokaste människan jag känner!

Jag vet inte vad jag ska säga, jag blir helt rörd.

DU KAN VA FANTASTISK!

2008-12-10 @ 13:17:07
URL: http://dannelof.blogg.se/
Postat av: miranda

Åh, jag blir också rörd ändå in till själen! Du är så SWEET jenny! godhjärtad och klok! omtänksam, hjälpsam, fantastisk (som nämnt ovan hih).. The list goes on!

2008-12-10 @ 18:00:42
Postat av: kalim, din illustratör

åh, jenny. jag tror du tog andan ur oss allesamman. jag har inga ord kvar, inga ord för diiig. lilla vän, du vet väl att du gör våra dagar lika mkt som vi gör dina? lots of love, you're a dove

2008-12-10 @ 18:38:08
Postat av: sandrahedman

Tack vad snäll du är hjärtat :)

2008-12-10 @ 19:59:05
URL: http://sandrahedman.blogg.se/
Postat av: hannapanna

Åh du är så fin, jag lovar jag ska fortsätta läsa din blogg. :)

2008-12-11 @ 12:28:23
URL: http://gyllengahm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0