Små sakers stora betydelser

Har ni funderat över hur mycket något litet kan betyda för någon annan? Goda gärningar är underskattade. Jag försöker vara en sådan person som gör något snällt/ gott varje dag medvetet. Allt blir så mycket lättare och roligare om vardagen kantas av "små mirakel". >en av mina kompisar var hungrig idag, hon fick en smörgås. En annan hade glömt frukt, hon fick ett äpple. En kille på bussen igår tappade sitt anteckningsblock på golvet, jag tog upp det. Det är roligt att göra andra glada. Dessutom kommer det jag gör mot andra att slå tillbaka på mig själv, och jag blir hellre tillbakaslagen av en smörgås för att jag gjort något bra än av en smäll för att jag gjort något dåligt. En annan aspekt av det hela var att en kompis som är mätt är gladare än en som är hungrig.

Somliga tycker tydligen att jag är klok, men de förstår inte att det är dem som ger mig inspirationen och uppslagen i min hjärna.

Fortsätt fundera ;)

/Jenny

Kommentarer
Postat av: mirre the firr

Godhjärtad it was! Jag kan lova att jag sjöng som aldrig förr med mitt äpple i magen! :] TACK!

2008-12-10 @ 18:04:28
Postat av: Carita

Svar; Men aw, klart du är speciell oavsett om du kommer som 1;a eller 101;a kommentar. Jag blir lika glad för varenda en, lovar! :* <3

Tänkvärt inlägg förresten. :)

2008-12-10 @ 19:08:39
URL: http://minicookie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0